Analiza Premium spółki Alibaba Group – czy to gra warta świeczki?

Analiza Premium spółki Alibaba Group - czy to gra warta świeczki?

Alibaba, czyli w skrócie „taki chiński Amazon”, co jednak jest porównaniem mocno nietrafionym, ale do tego jeszcze przejdę. W całym swoim ekosystemie posiada ponad 1,25 miliarda rocznie aktywnych użytkowników. Wzrost tej liczby w Chinach jest już bardzo ograniczony, dlatego spółka skupia się coraz bardziej na ekspansji zagranicznej oraz segmencie chmurowym, gdzie dynamika wzrostu przychodów jest najmocniejsza. Do omówienia działalności spółki warto podzielić ją na 4 główne grupy, analogicznie jak czyni to sama firma.

Przychody Alibaba w rozdziale na segmenty w 2020 i 2021 roku

Przychody Alibaba w rozdziale na segmenty w 2020 i 2021 roku
Źródło: Spółka

Pandemiczny rok 2020 był dla Alibaby znakomity (wysokie dynamiki wzrostu e-commerce oraz segmentu chmurowego). Po ostatnich słabszych wynikach oraz guidance ze strony zarządu wiemy, że na koniec roku finansowego (marzec 2022) przychody spółki wzrosną o 20-23%, a nie jak zapowiadano wcześniej 27%. Bawiąc się w detektywa i wyłączając przychody z konsolidacji spółki posiadającej sieć sklepów detalicznych SunArt (przejęcie kontroli w październiku 2020 roku – wydatek 3,6 mld dolarów, aby zwiększyć udział z 36% do 72% – obecna wartość giełdowa spółki od zakupu -60%), to wzrost przychodów r/r będzie oscylował wokół 16% (35% dynamika rok wcześniej).

Zdecydowanie kluczowym segmentem biznesu Alibaby jest e-commerce, a cloud dopiero w ostatnich kwartałach zaczął notować pozytywną EBITA. W analizie nie będę skupiał się na segmencie Innovation Initatives, jako że stanowi on obecnie marginalną część działalności spółki (melodia przyszłości). Segment Digital Media and Entertainment opierający się na serwisie Youku (działa jak Netflix), choć posiada blisko 400 mln aktywnych, miesięcznie użytkowników, to od lat nie jest w stanie generować gotówki dla firmy. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku konkurencji, czyli serwisów Tencenta i Baidu, które przy dużych nakładach na produkcję contentu oraz przy silnej konkurencji przepalają kapitał. Wątpię, że tendencja w tym segmencie w najbliższym okresie się odwróci, ale póki co Alibaba wykorzystuje Youku na swój sposób. Mianowicie użytkownicy Taobao, czy Tmall (głównych aplikacji e-commercowych) mogą korzystać z Youku po niższych cenach. Dalsza część będzie więc poświęcona obecnie najważniejszym dla inwestora segmentom, które łącznie odpowiadają za 95% przychodów Alibaby.

Analiza tej spółki jest zamknięta dla Strefy Premium DNA. Zaloguj się, żeby przeczytać całość oraz poznać naszą historię aktywności z Alibaba Group oraz omawiane wyniki kwartalne.

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Jedynie 39 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Kurs akcji Alibaba Group

Nota prawna: Powyższy materiał, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Podsumowania Tygodnia, Analizy spółek oraz Portfel DNA Rynków jest jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.
45
0

Oceń materiał!

45
0


Przeczytaj również:

Ankieta

Ile razy FED podniesie stopy w roku 2022?

  • Max 2
  • 3-4
  • Ponad 4

Zobacz wynik

Loading ... Loading ...

Najwyżej oceniane: