Rynek VR rośnie bardzo dynamicznie

Rynek VR rośnie bardzo dynamicznie

Ciągle tylko o tej makroekonomii, a przecież to DNA Rynków. Wszystkich rynków, a nie tylko makro. Poza tym jest piątek. Tym razem więc chciałem wam pokazać, jak prognozowany jest wzrost rynku VR (wirtualna rzeczywistość) oraz AR (rozszerzona rzeczywistość). Obecnie ten świat nie należy wciąż do wybitnie popularnych. Sprzedaż globalna zestawów VR oraz AR w 2021 roku miała wynieść około 30 milionów. Tymczasem w 2025 ma sięgnąć już blisko 90 milionów. Oznaczałoby to średnioroczny przyrost sprzedaży o ponad 30%. Średnioroczny!

Trend zainteresowania się VR nie będzie zwalniał. Na pewno nie teraz, gdy zyskuje on coraz więcej praktycznych zastosowań. Chcesz obejrzeć swoje puste mieszkanie po jego wyposażeniu PRZED tym, jak się to stanie? Nie ma problemu. Chcesz poudawać wspinacza górskiego bez zabezpieczenia? Do dzieła. Aplikacje do VR mają dziś nawet potwierdzoną skuteczność we wspomaganiu uczenia się dzieci z autyzmem. Im bardziej będzie rosło tempo praktycznego wykorzystanie zestawów VR, tym bardziej atrakcyjny będzie to segment również pod inwestycje.

To dość pozytywna prognoza z perspektywy Facebooka, który na bazie VR i Metaverse chce oprzeć całą swoją przyszłą strategię biznesową. Więcej o tym pisaliśmy na „Czym jest Metaverse w rozumieniu Facebooka i czy to może się udać?”. Bez szerszej adopcji zestawów VR będzie to kompletnie niewykonalne, a tak ma przynajmniej jakąś szansę powodzenia.

Jestem przekonany, że spośród firm specjalizujących się aplikacjach i zastosowaniach VR wyrośnie w ciągu najbliższych 5 lat sporo technologicznych jednorożców. Mało tego, jestem nawet mocno przekonany, że i na naszym rynku, zwłaszcza na NewConnect za 2/3 lata zaczną pojawiać się takie podmioty w ilościach hurtowych. Może nawet przeżyją swoją sektorową hossę, jak niegdyś gaming, czy fotowoltaika. Jeśli jednak szukasz bardziej ugruntowanych już biznesowo podmiotów za granicą, które rozwijają się w kierunku świata VR (spoza wielkich big tech, gdzie każdy macza w tym palce), to możesz przyjrzeć się bliżej spółkom takim jak: Unity Software lub Qualcomm.

Prognozowana sprzedaż zestawów AR i VR do 2025 roku

Do zarobienia,
Piotr Cymcyk

68
3
Zastrzeżenie prawne

Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również: