Przewaga streamingu nad TV dalej rośnie

Przewaga streamingu nad TV dalej rośnie

Jakiś czas temu rynek ekscytował się wynikami i prognozami wyników dla kolejnych kwartałów od Netflixa. Nawet przygotowałem na temat tej spółki dość obszerną analizę otwartą dla każdego tutaj: „Analiza spółki Netflix – gigant streamingu w odwrocie?”. Spadek po 70% od szczytów na kursie takiego giganta, jak Netflix potrafi zaburzyć perspektywy, jakie ma przed sobą cała branża.

Kuriozalne, że wystarczył gorszy okres od lidera rynku, żeby niektórzy stawiali krzyżyk na całym świecie streamingu. W końcu rynkowy spadek Netflixa pociągnął za sobą też innych z tej branży. Rykoszetem dostał wtedy Disney, Roku, czy Paramount. Dość do krótkowzroczne, bo świat streamingu pomimo gorszych wyników od Netflixa ma się wspaniale.

Mało tego po raz pierwszy telewizja strumieniowa przebiła ostatnio swoim tygodniowym zasięgiem telewizję klasyczną w USA. W marcu 2022 65% dorosłych osób (próbka badawcza obejmuje wiek 18 – 49) oglądało telewizję strumieniową, podczas gdy telewizję klasyczną 63% (nie, nie musi się to sumować do 100%, bo możesz oglądać to i to). Wraz ze wzrostem dostępności w streamingu wydarzeń sportowych live pada ostatni bastion klasycznej telewizji. Przykładowo – podczas niedawnego turnieju koszykówki uniwersyteckiej w USA półfinały na platformie Roku oglądało 32% więcej osób niż rok temu. Telewizja klasyczna zaliczyła w tym samym wydarzeniu spadek odbiorców o 10% r/r. Analogiczne dane widać po 64 rozdaniu nagród Grammy. Odbiorcy oglądający je na platformie Roku podwoili się r/r. Klasyczna telewizja zaliczyła spadek o 3% w tym samym okresie.

Dane jednoznacznie potwierdzają, że telewizja strumieniowa od lat wypiera i będzie dalej wypierać telewizję klasyczną. W końcu musi za tym podążyć również rynek reklamowy, który dziś wciąż preferuje telewizję klasyczną, a gdy to się stanie jestem przekonany, że większość spółek streamingowych nie przejdzie obok tej gotówki obojętnie.

Tygodniowy zasięg odbiorców telewizji strumieniowej oraz klasycznej w USA od 2017 roku (w % oglądających)

Źródło: Nielsen

Oglądaj też: Merytorycznie o giełdzie #001 – podsumowanie najciekawszych danych rynkowych za 02.05.2022 – 08.05.2022
Czytaj też: Analiza Premium spółki ROKU – najlepszy zakład na streaming

Do zarobienia,
Piotr Cymcyk

46
2
Zastrzeżenie prawne

Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również: