Snapchat spadł o 40%, ale firmy social media będą zarabiać więcej

Snapchat spadł o 40%, ale firmy social media będą zarabiać więcej

Snapchat wywołał ostatnio mały popłoch na rynku obniżając swoje własne prognozy wynikowe na najbliższy kwartał. W poniedziałek CEO Even Spiegel podał do wiadomości, że „Snap will miss its own targets for revenue and adjusted earnings in the current quarter” oraz „The social media company will also slow hiring through the end of the year as it looks to manage expenses.”. Wall Street ukarało solidarnie wszystkie firmy związane z technologią, a zwłaszcza te związane ze światem social media. Snapchat zaliczył największy dzienny spadek kursu w historii notowań. Paradoksalnie niecały kwartał temu, gdy po raz pierwszy pokazał zysk i podniósł prognozy na ten bieżący kwartał, zaliczył największy jednodniowy wzrost kursu w historii o prawie 60%, co z kolei miało miejsce dokładnie dzień po spadku kurs o ponad 20%. Taki los spółek wzrostowych z USA. Jeśli sądzisz, że to nasza GPW jest zmienna, a na dużym zagranicznym i spółkach o miliardowej kapitalizacji takie zmiany są niemożliwe, to poniższy wykres szybko powinien wyprowadzić Cię z błędu.

Dzienne zmiany kursu Snapchat w % od debiutu

Dzienne zmiany kursu Snapchat w % od debiutu
Źródło: Bloomberg

Poza Snapchatem ukarany został jednak solidarnie kurs Meta (spadek o ~8%), Pinteresta (spadek o ~24%), a nawet Google (spadek o ~5%). Trochę jakby raptem wszyscy założyli, że gorszy (a w zasadzie nie gorszy, ale gorszy od dobrych prognoz) kwartał Snapchata oznacza koniec świata social media w dzisiejszym otoczeniu gospodarczym. No cóż, dane tego nie potwierdzają. Spółki z branży social media żyją z reklam, a wszystkie badania i analizy wskazują jasno na to, że wydatki firm na reklamę w social media będą rosły najszybciej względem jakichkolwiek innych mediów. Jedna z analiz od Zenith wskazuje, że średnioroczny wzrost globalnych wydatków na reklamę w mediach społecznościowych będzie rósł o 14.8% w latach 2021 – daleko wyprzedzając wydatki na TV, Radio, czy prasę. Świat coraz bardziej migruje do sieci, a razem z nim będą tam migrować reklamy i przyszłe zyski.

Prognoza średniorocznego wzrostu wydatków na reklamę w różnych mediach w latach 2021 – 2024

Prognoza średniorocznego wzrostu wydatków na reklamę w różnych mediach w latach 2021 - 2024
Źródło: Zenith

Oglądaj też: Merytorycznie o giełdzie #003 – efekty sankcji na Rosję, handel NFT i najlepsza pora do kupna akcji

Do zarobienia,
Piotr Cymcyk

66
4
Zastrzeżenie prawne

Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również: