Omówienie wyników spółki Sea Limited za 2Q’24

Jeśli jesteś zainteresowany tym, czym zajmuje się firma Sea Limited, odsyłam do ogólnej analizy tego biznesu. Dostępna jest w osobnym wpisie: „Sea Limited – biznesowy trójząb„. Tutaj skupimy się wyłącznie na opisie tego, co zadziało się w ostaniem kwartale. W pierwszej kolejności każdy powinien zapoznać się z tym, co to w ogóle jest za spółka i czym się zajmuje.

Sea limited powraca do wzrostu

Sea Limited zaraportowało naprawdę dobre wyniki. Całkowite przychody wyniosły 3,8 miliarda USD, co oznacza wzrost o 23% rok do roku. Kluczowym motorem wzrostu był segment e-commerce, który przyniósł 2,8 miliarda USD, rosnąc o 32.7% rok do roku. Sprzedaż towarów wzrosła jeszcze dynamiczniej, o 41%, osiągając 343 miliony USD. GMV z kolei wzrosło o 29%. Całkowity zysk brutto wyniósł 1,6 miliarda USD, co oznacza wzrost o 9,2% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Mimo wzrostu przychodów, wyniki w obszarze rentowności były trochę gorsze. Całkowity zysk netto wyniósł 79,9 miliona USD, w porównaniu do 331 milionów USD w analogicznym okresie 2023 roku, kiedy to Sea prężyło muskuły co do swoich zdolności generowania zysków kosztem wzrostu. Skorygowana EBITDA wyniosła 448,5 miliona USD, co jest niższe od 510 milionów USD z 2Q’23.

Spółka w praktyce działa więc u progu rentowności, koncentrując się na inicjatywach wzrostowych. Wydatki operacyjne wzrosły o 29% rok do roku, co było głównie spowodowane 57% wzrostem kosztów sprzedaży i marketingu (S&M). Wydatki na S&M stanowiły 20% przychodów w drugim kwartale 2024 roku, w porównaniu do 16% w 2Q’23, choć jednocześnie spadły z poziomu 21% w 1Q’24. Intensywne inwestycje w obszarze S&M dokonane w 2023 roku zaczynają przynosić efekty, choć daleko jeszcze do uznania tego za pełen sukces.

Wysokie wydatki są nadal jednak negatywną stroną wyników Sea. Wydatki na e-commerce pozostają na bardzo wysokim poziomie. Od 3Q’23 Sea znacząco zwiększa nakłady na sprzedaż i marketing (S&M) dla Shopee, co jest reakcją na rosnącą konkurencję. Chociaż taka agresywna strategia ma na celu podtrzymanie dynamicznego wzrostu Shopee, rodzi to pytania o długoterminową możliwość do generowania zysków bez takich wysokich nakładów. W związku z tym prognozy analityków co do rentowności na najbliższe kwartały potrafią się diametralnie między sobą różnić.

E-commerce z wysokim, lecz póki co jeszcze nierentownym wzrostem

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Już od 49 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Do zarobienia,
Redakcja DNA Rynków

Porcja informacji o rynku prosto na Twoją skrzynkę w każdą niedzielę o 19:00



    Chcę zapisać się do newslettera i wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych zgodnie z Polityką Prywatności strony DNA Rynków.

    67
    5
    Zastrzeżenie prawne

    Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

    Subskrybuj
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments