Japonia może zyskać nawet 2% PKB po otwarciu turystyki

Japonia może zyskać nawet 2% PKB po otwarciu turystyki

Japonia od prawie dwóch lat pozostaje super szczelnie zamknięta na zagranicznych turystów. Jak jednak niedawno poinformowali przedstawiciele władz japońskich, od 10 czerwca 2022 roku do Japonii będą wpuszczani turyści. Początkowo co prawda jedynie z listy 98 „niebieskich” krajów, czyli tych, które rząd uznał za stosunkowo bezpieczne, jeśli chodzi o pandemię COVID-19. Wśród nich jest i Polska. Podróż będzie początkowo możliwa jedynie w ramach zorganizowanej wycieczki w asyście przewodnika, ale patrząc na to, jak bardzo zagraniczni turyści chcieliby pojechać do Japonii, to raczej im to nie przeszkodzi.

W ostatnim raporcie Travel & Tourism Development Index 2021 Japonia przebiła się na pierwsze miejsce, wśród najbardziej pożądanych kierunków turystycznych wyprzedzając USA. Japonia w zasadzie od dawna utrzymywała się wysoko w rankingach organizacji turystycznych, ale prawdziwą skalę tamtejszej turystyki widać będzie dopiero na kolejnym wykresie.

Ranking krajów do odwiedzenia z raportu Travel & Tourism Development Index 2021

Ranking krajów do odwiedzenia z raportu Travel & Tourism Development Index 2021

Widać na nim, jak kształtowała się ogólna liczba turystów w Japonii w stosunku do całkowitej liczby siły roboczej w tym kraju. W latach 2015 – 2019 osiągnęła ona wartość blisko 0.5. Turystów do Japonii przyjeżdżało tyle, ile połowa ich całkowitej siły roboczej. Później załamała się do 0. Nie powinny więc dziwić szacunki, że jeśli tylko Japonia otworzy się ponownie na turystów, to przełoży się to pozytywnie na wzrost PKB od 1 do nawet 2 punktów procentowych.

Stosunek liczby turystów w Japonii do całkowitej siły roboczej

Stosunek liczby turystów w Japonii do całkowitej siły roboczej
Źródło: Charles Schwab

Czy da się na tym jakoś zarobić? Nie znam za dobrze rynku japońskiego ani tamtejszych spółek, ale jeśli ktoś chciałby zgłębić temat, to może zainteresować się takimi walorami jak Japan Hotel REIT (8985.Japan) lub HIS Co (9603.Japan). Ta pierwsza to po prostu REIT inwestujący w hotele (tu przeczytasz więcej o tym, czym jest REIT: „Czym jest REIT? Wszystko co powinieneś wiedzieć o tych funduszach”). Druga z kolei zajmuje się organizacją niskobudżetowych wycieczek w Japonii.

Oglądaj też: Merytorycznie o giełdzie #004 – wielki spadek Snapchata, fracht z rekordowymi zyskami i wpływ EV na ropę

Do zarobienia,
Piotr Cymcyk

42
1
Zastrzeżenie prawne

Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również: