Analiza Premium spółki Disney – sto lat historii rozrywki

Analiza Premium spółki Disney - sto lat historii rozrywki

Walt Disney Company, powszechnie znany jako Disney to amerykański międzynarodowy konglomerat rozrywkowy i medialny. Spółkę założyli 16 października 1923 roku bracia Walt i Roy Disney. Inwestycja w blisko 100-letnią firmę, która od początku za cel stawiała sobie „zabawianie, informowanie i inspirowanie ludzi na całym świecie dzięki potędze opowiadania historii”, na pewno jest całkiem satysfakcjonująca, ale pytanie, czy poza satysfakcją ma również szansę przynieść inwestorowi zyski.

Disney to dziś prawdziwy gigant, jeśli chodzi o rozrywkę. Wcześniej obecny jedynie na rynku bajek, dziś działa również w parkach rozrywki, produkcjach filmowych oraz streamingu i to właśnie streaming jest tym sektorem, który może wynieść spółkę na nowe szczyty. Obecnie działalność spółki można głównie rozdzielić na dwa segmenty: Disney Media and Entertainment Distribution oraz Disney Parks, Experiences and Products. Poniższy widać przychody spółki osiągane z każdego z tych segmentów w 2021 roku. Od razu można stwierdzić, który segment działalności jest dla spółki ważniejszy.

Przychody każdego z głównym segmentów Disney w 2021 roku (w mln USD)

Opiszmy pokrótce, czym zajmują się poszczególne segmenty, zaczynając od tego, który odpowiada za 3/4 przychodów. Segment Disney Media and Entertainment Distribution (DMED) zajmuję się globalną działalnością spółki w zakresie produkcji i dystrybucji treści filmowych i telewizyjnych. Treść ta jest dystrybuowana w ramach trzech linii biznesowych:

  • Linear Networks
  • Direct-to-Consumer
  • Content Sales/Licensing

Segment Linear Networks obejmuje zarówno kanały w Stanach Zjednoczonych ABC Television Network (ABC) i osiem własnych stacji telewizyjnych ABC oraz krajowe sieci telewizyjne marki Disney, ESPN, Freeform, FX i National Geographic, a także kanały poza Stanami Zjednoczonymi w tym sieci telewizyjne marki Disney, ESPN, Fox, National Geographic i Star. Większość przychodów z segmentu Linear Networks pochodzi z opłat afiliacyjnych i sprzedaży reklam.

Segment Direct-to-Consumer to przede wszystkim serwisy strumieniowe Disney+, Disney+ Hotstar, ESPN+, Hulu i Star+, która oferowane są w ramach subskrypcji. Największą nadzieją dla firmy jest uruchomiona w 2019 roku usługa Disney +, która obejmuje około 33 000 odcinków seriali i 1850 filmów z wyprodukowanej i zakupionej biblioteki telewizyjnej i filmowej spółki oraz około 75 oryginalnych seriali i 40 ekskluzywnych filmów i programów specjalnych. Na Disney + konsumenci oglądają produkcję przede wszystkim od marek Disney, Pixar, Marvel, Star Wars i National Geographic.

Disney+ Hotstar ma wyłączne prawa do strumieniowego przesyłania oryginalnych programów Home Box Office, w Indiach, a także zawiera treści z Showtime. Dostępny w około dziesięciu językach przede wszystkim w Indiach, Indonezji, Malezji i Tajlandii. ESPN+ to z kolei usługa oferująca możliwość oglądania mieszanych sztuki walki, piłki nożnej, hokeja, boksu, baseballu, sportów uniwersyteckich, tenisa oraz krykieta. Jest to również wyłączny dystrybutor wydarzeń typu Pay-Per-View UFC w Stanach Zjednoczonych. Hulu to oparta na subskrypcji usługa strumieniowego przesyłania wideo z treściami, które są wewnętrznie produkowane, zamawiane lub licencjonowane. Hulu posiada także usługę telewizji na żywo. Ponadto Hulu oferuje subskrypcje usług premium, takich jak HBOMax, Cinemax, Starz i Showtime, które można dodać do usługi Hulu.

Content Sales/Licensing dotyczy sprzedaży/licencjonowaniu treści filmowych i telewizyjnych na rzecz telewizji zewnętrznej i usług abonamentowych wideo na żądanie, dystrybucji kinowej, czy też sprzedaży płyt. Spółka wydaje również magazyn National Geographic i świadczy usługi post produkcyjne za pośrednictwem Industrial Light & Magic i Skywalker Sound.

Jak można się domyślać ostatnia pandemia, lecz także zmieniające się preferencje konsumentów dotyczące konsumpcji treści wideo, a w szczególności coraz powszechniejsze stosowanie technologii strumieniowego przesyłania wideo, a nie oglądania filmów poprzez kupno płyty czy też pójście do kina musiały zmienić sposób działalności spółki. Widać, że przychody z filmów, które były tradycyjnie dystrybuowane najpierw na rynku kinowym, a następnie na rynku rozrywki domowej (Blue-Ray / DVD) będą z biegiem czasu maleć. Sprzedaż bezpośrednia przy wykorzystywaniu platform streamingowych będzie z kolei rosła.

Liczba subskrybentów Hulu, ESPN+ oraz Disney+

Liczba subskrybentów Hulu, ESPN+ oraz Disney+
Opracowanie: DNA Rynków

Analiza tej spółki jest zamknięta dla Strefy Premium DNA. Zaloguj się, żeby przeczytać całość oraz poznać naszą historię aktywności z Disney oraz omawiane wyniki kwartalne.

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Jedynie 39 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Kurs akcji Disney

Nota prawna: Powyższy materiał, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Podsumowania Tygodnia, Analizy spółek oraz Portfel DNA Rynków jest jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.
45
0

Oceń materiał!

45
0


Przeczytaj również:

Ankieta

Ile razy FED podniesie stopy w roku 2022?

  • Max 2
  • 3-4
  • Ponad 4

Zobacz wynik

Loading ... Loading ...

Najwyżej oceniane: