Streaming coraz większy od telewizji. Wykres Tygodnia DNA #52

opublikowano: 05 stycznia 2021
Serwisy streamingowe rosną w siłę. Netflix razem z Prime Video mają już ponad 100 mln użytkowników, a trend jest dość jednoznaczny. Wykres po lewej przedstawia liczbę odbiorców dla czterech największych telewizji USA w najlepszym czasie antenowym w latach 2019 i 2020.
W sytuacji, gdy przez większość roku odbiorcy siedzą w domu, spadek zainteresowania telewizją tradycyjną jest tym bardziej interesujący. Zwłaszcza gdy porównamy go z wykresem po prawej, który przedstawia liczbę użytkowników płatnych serwisów streamingowych w analogicznym okresie, tj. w latach 2019 – 2020.
Liczba widzów największych telewizji w USA w prime time w porównaniu z liczbą użytkowników platform streamingowych (w mln)

Pandemia znacznie przyspieszyła przerzucanie się konsumentów z tradycyjnej telewizji na streaming. Nawet nowo powstające serwisy streamingowe, jak Peacock TV należący do NBC szybko zdobywają po kilkanaście milionów subskrybentów.
Tradycyjna telewizja powoli wymiera i niedługo stanie się dla konsumentów tym samym, czym tradycyjna prasa w dobie Internetu. Największe sieci telewizyjne mogą podłączyć się pod ten trend, tworząc własne platformy streamujące, co stara się robić choćby TVN, czy Polsat, jednak niszowe stacje telewizyjne są w średnim terminie raczej skazane na porażkę.
Rozwiązaniem może być przenoszenie swojej aktywności do sieci, co jednak bywa niekiedy bardzo trudne, bo konkurencja jest tu o wiele liczniejsza. Jak sądzicie, czy telewizja przetrwa, czy raczej jesteśmy świadkami powolnego wygaszania tego medium?
Do zarobienia!
Piotr Cymcyk
Może Cię zainteresować również:
Ankieta
