Sezon wynikowy wrze – co pokazały spółki z naszej listy obserwacyjnej?
Za nami tydzień, który można by spokojnie nazwać finałem pierwszego aktu sezonu wynikowego 2025. Największe nazwiska – od Microsoftu i Mety, przez Booking, Spotify i Adyen, aż po IDEXX – pokazały karty, a inwestorzy mieli pełne ręce roboty, próbując odróżnić szum od sygnału. Początkowo wiele z tych spółek chciałem omówić w komentarzu wynikowym, ale uznałem, że lepiej jest to wydzielić – to i więcej się napisze. W tej analizie przyglądamy się najważniejszym raportom ostatnich dni spośród obserwowanych spółek, sprawdzając nie tylko kto dowiózł, ale też kto zbudował fundamenty pod dalszą reratingową narrację.
Omówione spółki:
- Spotify
- Booking
- Adyen
- Meta
- Microsoft
- S&P Global
- IDEXX
Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!
Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.
Już od 75 zł miesięcznie!
Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Hej Jurek, czy jest jakis konkretny powod dla ktorego pokazujesz rozme wskazniki wyceny przy spolkach tj. EV / FCF, EV/EBITDA LUB EV/EBIT?
Cześć Jacek, w przypadku wykresów w Finchacie dobieram te wskaźniki, które moim zdaniem są adekwatne do wyceny danej firmy i jednocześnie nie są błędnie liczone na platformie (Np Dla Adyen FCF należy liczyć inaczej (EBITDA-Capex), więc pokazywanie wykresu FCF byłoby błędne – podobnie MELI). To dalej tylko takie uzupełniające dodatki wizualizujące, a nie element wyceny. Z wyceną vs historia należy uważać:) Nie ma idealnego wskaźnika i każda firma wymaga odrębnego spojrzenia na to, jak to u nich śmiga i jak ją wyceniać. Spotify akurat lepiej wyceniać na bazie FCF, a nie P/E. Dla Adyen najlepsza jest EBITDA.