Omówienie wyników spółki Booking za 2Q’25
Booking właśnie pokazał świetne wyniki finansowe, a mimo to kurs akcji praktycznie nie drgnął. Zastanówmy się więc: czy rynek nie przegapia czegoś istotnego? Czy ten turystyczny gigant mimo, że jego akcje są blisko historycznych szczytów wciąż może oferować atrakcyjny potencjał inwestycyjny?

TL;DR – wyniki vs konsensus Wall Street
- Przychody: 6,80 mld USD (konsensus 6,55 mld USD) +16 % r/r
- Skorygowany EPS: 55,40 USD (konsensus 50,38 USD) +32 % r/r
- Skorygowana EBITDA: 2,42 mld USD (konsensus 2,21 mld USD) +28 % r/r
- Wartość brutto rezerwacji: 46,7 mld USD (konsensus 46,25 mld USD) +13 % r/r
- Liczba zarezerwowanych nocy: 309 mln (konsensus 304,6 mln) +8 % r/r
- Wolne przepływy pieniężne (FCF): 3,14 mld USD +32 % r/r
- Przepływy operacyjne: 3,20 mld USD +27 % r/r
Booking znów dowiózł więc naprawdę świetne dane, wyraźnie bijąc konsensus. 309 milionów zarezerwowanych noclegów, przychody w górę o 16%, zysk netto +32%. I to wszystko przy rekordowej marży FCF w pierwszym półroczu równej … 54.5%!
USA wypadło słabiej, ale za to Europa i Azja niezwykle mocno – a to tam Booking rządzi. Azja urosła w „low double digits”, a Europa w „high single digits”. Co ważne – nie tylko więcej ludzi rezerwuje, ale robią to wcześniej i zostają dłużej. Zresztą – siłę biznesu spółki poza USA i słabość w USA widać patrząc na historyczne dynamiki (15.8%CAGR vs 3.4%CAGR).

Dużą robotę robi też dywersyfikacja oferty. Booking nie jest już tylko serwisem do bukowania hoteli. Alternatywne noclegi (apartamenty, domki, wille – bezpośrednia konkurencja dla Airbnb) rosną szybciej niż klasyczna baza hotelowa. Room nights w tej kategorii poszły w górę o 10% r/r i już stanowią 37% całości. Do tego firma rozbudowuje funkcje „Request to Book”, co przyciąga mniejszych gospodarzy. Oferta AA urosła do 8,4 miliona miejscówek, a to już zasięg porównywalny z Airbnb!

Kolejny element układanki: lojalność. Program Genius (i to jego wyższe poziomy) odpowiadają za ponad połowę rezerwacji. Ci użytkownicy rezerwują częściej, płacą więcej, wracają chętniej i… kosztują mniej, bo robią to bezpośrednio, przez aplikację. W ciągu roku aplikacja Bookinga przekroczyła 50% całkowitych rezerwacji – a to oznacza, że Booking płaci mniej Google’owi i ma klienta „na własność”. Koszty marketingu rosną i rosnąć więc będą wolniej niż przychody, a marża operacyjna leci do góry. Dzięki programowi lojalnościowemu Booking oszczędza pośrednio na marketingu.

Ciekawie się dzieje również wokół tzw. Connected Trip. Chodzi w tym o to, żeby użytkownik zarezerwował nie tylko hotel, ale też lot, transport, atrakcje. I to się dzieje. Liczba takich „złożonych” rezerwacji wzrosła o 30% r/r. Sprzedaż biletów lotniczych? +44%. Atrakcje? Wzrost ponad dwukrotny. Robi się z tego więc już realny wpływ na przychody, który ponadto zwiększa lojalność, bo jak już ktoś kupił wszystko u jednego dostawcy i będzie zadowolony, to raczej do niego wróci.
Ten raport to podręcznikowy przykład wzrostu jakościowego: więcej rezerwacji, większy udział kanałów direct, silniejsze lojalnościowe kohorty, większe zróżnicowanie oferty, świetna kontrola kosztów i skupy akcji własnych zwiększające FCF/share.
Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!
Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.
Już od 75 zł miesięcznie!
Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.
