Analiza wyników spółki Uber za 2Q’25
Uber to globalna platforma logistyczna, która łączy pasażerów z kierowcami oferującymi przejazdy na żądanie, co czyni ją jedną z największych firm świata w dziedzinie transportu. Firma rozszerzyła swoje usługi o dostawy jedzenia przez Uber Eats oraz nowe rozwiązania w zakresie logistyki. Uber wykorzystuje zaawansowane algorytmy do zarządzania popytem i podażą, co umożliwia optymalizację cen i dostępności usług w czasie rzeczywistym, zwiększając efektywność i dostępność swoich platform dla użytkowników na całym świecie. Nasze bycze nastawienie do Ubera przestawiamy od maja 2023 roku, kiedy to akcje były po około 40 dolarów. Rok temu powstał również webinar na temat spółki. Czy obecnie Uber po wzrostach jest ciekawą inwestycją? Przekonajmy się.
Najważniejsze liczby drugiego kwartału
Uber zakończył drugi kwartał 2025 roku z bardzo mocnym akcentem operacyjnym i nie przestaje imponować. Kurs po początkowej zmienności jest już z powrotem w okolicach ATH.
- EPS (skorygowany): 0,63 USD vs 0,62 USD konsensusu ✅
- Przychody: 12,65 mld USD vs 12,47 mld USD konsensusu (+18% r/r) ✅
- Rezerwacje brutto: 46,76 mld USD vs 46,42 mld USD konsensusu (+17% r/r) ✅

W II kwartale 2025 Uber zanotował wyraźną akcelerację wzrostu w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i sekwencyjnym. Najmocniej wyróżnił się segment Delivery, gdzie Adjusted EBITDA wzrosła aż o 48% r/r (z 588 mln USD do 873 mln USD), co oznacza szybszą poprawę rentowności niż tempo wzrostu przychodów (+25% r/r) czy Gross Bookings (+20% r/r). Równolegle, na poziomie całej platformy wzrosła aktywność użytkowników – liczba MAPCs zwiększyła się o 15% r/r, a liczba Trips o 18% r/r, co również stanowiło przyspieszenie względem wcześniejszych okresów.
Na tle stabilnego wzrostu przychodów całej grupy (+18% r/r), szczególnie korzystnie prezentuje się poprawa rentowności – Adjusted EBITDA dla Ubera jako całości wzrosła o 35% r/r, szybciej niż dynamika sprzedaży czy Gross Bookings. Największą akcelerację Uber osiągnął więc w Delivery (EBITDA i przychody), a także w rosnącej liczbie aktywnych użytkowników i realizowanych przejazdów/dostaw, co potwierdza rosnącą skalę i efektywność całej platformy.
Kluczowe wskaźniki efektywności biznesowej
- Liczba przejazdów: 3,27 mld (+18% r/r)
- Miesięczni aktywni użytkownicy platformy (MAPCs): 180 mln (+15% r/r)
- Przejazdy na użytkownika (MAPC): +2% r/r

W II kwartale segment Demand wypadł nieco lepiej od oczekiwań – liczba rezerwacji przewyższyła konsensus o 0,4%, a guidance o 0,5%. W szczegółach: rezerwacje w segmencie Mobility były mniej więcej zgodne z oczekiwaniami, podczas gdy Delivery przebiło prognozy o 2,4%, a Freight pozostało blisko szacunków.
Liczba aktywnych klientów okazała się o 2,3% wyższa od oczekiwań, bez oznak spowolnienia wzrostu bazy użytkowników w III kwartale. Przychody były o 1,4% wyższe od prognoz, a częstotliwość korzystania z usług Mobility osiągnęła rekordowy poziom 6,1 przejazdu miesięcznie.
Podaż kierowców wzrosła o 20% r/r, a ich zarobki o 18% r/r, pozostając stabilne w ujęciu kwartalnym. Dodatkowo firma pozyskała 6 mln nowych członków Uber One, wobec 5 mln kwartał wcześniej.
Jak firma radzi sobie w segmencie UberEats?
Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!
Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.
Już od 75 zł miesięcznie!
Do zarobienia,
Jurek Tomaszewski
Materiały DNA Rynków, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Analizy spółek oraz Analizy sektorów są jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał ten nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.

Klient płaci więcej, kierowca dostaje mniej, uber zarabia wiecej. Proponuję zwiększyć prowizję ubera z 35% na 45% to szybciej zauważą biliony na kontach zatrudniając coraz więcej taniej siły roboczej co za 4$ pojadą wszędzie
Zyski w miliardach a kierowca jeździ ze srednia 18-20zl/h…
Kosztem kierowców wstyd a mało tego to kierowców sie pozbędą a to jesz szczyt cywilizacyjnego rynsztoku. Dziwi mnie że jeszcze nie ma bojkotu tej firmy